Malta reunion

Posledných pár rokov si dávame s Nikou predsavzatia. Začali sme s nimi počas prvých Vianoc strávených v Nemecku, pretože sme sa tam akosi necítili dobre a chceli sme aby tie ďalšie boli lepšie… Neviem prečo ľudia veria, že predsavzatia majú tento efekt, každopádne, spísali sme zoznam so želaniami a čakali celý rok či nejaké splníme. Medzi mojimi želaniami sa každoročne vyskytuje zoznam krajín, ktoré by som chcela počas roka navštíviť. (Zo zásady, žiadne iné z predsavzatí okrem cestovania nebolo ešte nikdy naplnené…)

Nový rok 2019 to bolo po piaty krát a jednou z mojich destinácií bola MALTA. Už dlhšiu dobu som sem chcela ísť, ale nevedela som sa rozhodnúť, ako, kedy, s kým… predsa len po Paríži som si uvedomila, že solo cestovateľ nie som a často krát je dôležitejšie si veci pripustiť ako si nahovárať, že “nie sme iní, ako ostatní”. Čakala som teda až do Júna aby som si premyslela, či túto destináciu zo zoznamu vyškrtnem. Kúpila som si letenky a až potom som napísala Hope, či sa nechce pridať. Vďaka Bohu za kamarátov, ktorí nehľadia na peniaze, čas, a všeličo iné, čo sa dá použiť ako dobrá výhovorka pre “nie naozaj si nemyslím, že by som sa s tebou chcel(a) stretnúť na Malte.” Hope neváhala ani sekundu. Dopredu som nám zabookovala Hostel, aby sme mali možnosť spoznať nových ľudí, pretože to je to, čo považujeme na cestovaní za čerešničku na torte.

Po tradičnej utorkajšej control noci (ktorá sa ako jedna z xy zapísala do taliansko-španielskych dejín), som zobrala malý batoh, vybrala sa do práce a odtiaľ priamo na letisko. Prílet bol naplánovaný až na noc, no Hope bola na Malte už od rána. Ako pravá kamarátka ma čakala vonku pred hostelom na schodoch, vyviedla ma do izby, dala mi 5 minút na rýchlu sprchu a už sme sa tlačili davom ľudí na večeru… Plno mladých, hlučná hudba, všetci na ulici. Bývame priamo v centre dovolenkového diania a to sme ani len netušili keď sme vyberali hostel. Čas letí a my sa snažíme povedať si všetko dôležité, ale neponáhľame sa, máme ďalšie 4 dni iba pre seba. Obe si zaslúžime oddych takže prichádzame na hostel a spíme do 12 čo nám akosi marí plány ísť na výlet na ostrov vedľa Malty – GOZO.

Malta vyzerá na mape ako veľmi malý ostrov, vzdialenosti medzi miestami, ktoré by sme chceli dnes vidieť vyzerajú krátke, takže sa rozhodneme ísť do Vallety, hlavného mesta Malty pešo. V najväčšom teple a bez raňajok máme namierené najprv do Sliemy, kde uznáme, že do Valletty sa radšej preplavíme na ferry za 1,50Eur. Ako správne turistiky si kupujeme lístky na mini vláčik, pretože sa nám nechce už sľapať (a vôbec nie do kopca, ktorý sa pred nami črtá). Valletta je postavené na kopcoch, čo ani jedna z nás nečakala. Úzke uličky, ktoré sú mi známe z instagramu ma v skutočnosti nadchýnajú oveľa viac ako na obrázkoch a sprievodca vo vláčiku nám dáva stručný výklad o typických maltských balkónoch, ktoré sú také unikátne. Vysvetľuje nám, že balkóny sú kryté kvôli arabským ženám, ktoré tam v minulosti žili. Arabky nemohli vyjsť z domu, ale chceli sa socializovať tak toto bol teda výsledok konfliktu náboženstva so sociálnymi potrebami…
Po takmer dvoch hodinách chodenia a spoznávania je čas raňajok, o 15tej… Také dovolenkové. Plán ísť na St. Grotto popoludní sa ruší, vzhľadom na pokročilú hodinu a fakt, že máme lístky na festival zadarmo. Utekáme sa pripraviť na hotel, aby som bola dosť festivalová na live koncert Tygu, Davida Guettu a Jamesa Arthura. Po niekoľkých redbulloch a pesničkách od všetkých troch interpretov zisťujem, že naozaj nie som festivalový typ a asi ani nikdy nebudem.

Ráno vstávame opäť neskoro a máme namierené rovno do Ocean Basket, reštaurácie, ktorá sa nachádza len na troch miestach na svete (Cyprus, Malta a Južná Afrika). Hope má rada sea food, tak sa modlím aby sa jej tu páčilo. Keď nám prinesú jedlo, takmer plačem od šťastia. To, že som tu, s ňou, pred čisto cistým morom a najlepším jedlom aké som mala odkedy si pamätám, ma zalieva zvláštnym pocitom vďaky a požehnania. Aj keď nie som veriaca, neviem ako inak by som mohla tento stav opísať. Zvyšok dňa sa už len váľame na pláži a pokračujeme v dievčenských debatách. Náš deň končí na pub crawl v hosteli s ďalšími skvelými ľuďmi, ktorých sme tam stretli asi o 8 ráno…

Na raňajky máme namierené do TWO BUOYS, (ak by ste kedykoľvek išli na Maltu, prosim nevynechajte toto miesto! najlepší brunch na svete!, teda zatiaľ). Keďže po raňajkách je opäť poludnie, a my sme nestihli výlet na ostrov (zase), ideme na známe overené miesto pri Ocean Basket, aby sme sa tam mohli zastaviť na večeru, lebo sme zistili, že naša lojalita existuje iba k jedlu. Večer naozaj nevládzeme nikam ísť a tak pred polnocou líhame do postelí. Nanešťastie, nevýhodou hostelu je, že aj keď chcete spať pravdepodobne vás niekto zobudí. To sa stáva túto noc asi 4 krát. Nuž, pri názve Marco polo party hostel sme s tým dopredu rátali.

Dúfam, že je ešte skoré ráno…pozerám na hodinky, opäť 11… vyspali sme sa doružova, no opäť sme zmeškali výlet. Keď nič iné tak aspoň dobré jedlo. Namierené máme opäť do TWO BUOYS. Ešte lepšie raňajky než včera. Scéna s umrnčanou šťastnou Skajkou sa opakuje. Po dobití bateriek jedlom zaujmeme turistický mód a chceme ísť na nákup suvenírov do Valletty. Uprostred mesta, na najväčšom kopci, sa nachádza food market, kde kupujeme takmer všetko. Dostávam obrovskú tašku, ktorú musím teraz vláčiť so sebou, lebo,…každému musím niečo priniest.

Nakoniec aj tak zistím, že som kúpila málo darčekov, bohužiaľ už je neskoro, pretože môj let sa blíži. V rýchlosti sa lúčim s Hope, ďakujem jej za prekrásne 4 dni a silno ju obímem pretože najbližie sa uvidíme až o rok v Mexiku. Teda to si napíšem do nových predsavzatí… nový rok je tu aj tak čo nevidieť.

P.S.: pre tých čo nevedia, Hope je britka, ktorú som stretla na svojom pobyte v USA v roku 2016, keď vznikol sisway. Odvtedy sa každý rok stretávame niekde inde na svete. Najprv sme tomu neverili, ale dnes je to skutočnosť. Dokonalý dôkaz toho, že keď dvaja ľudia chcú, celý vesmír sa spojí ?